Mróz może dać w kość wewnętrznej instalacji wodociągowej i wodomierzowi. Zabezpiecz je przed niskimi temperaturami

W ostatnim czasie pojawiła się informacja, że z powodu niskich temperatur w 85 kamienicach w naszym mieście zamarzły rury wodociągowe. Były to awarie instalacji wewnętrznych budynków. Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne nie odnotowało ani jednej awarii wodociągowej spowodowanej mrozami. Sieć wodociągowa, którą zarządza przedsiębiorstwo dobrze radzi sobie z ujemnymi temperaturami. Wszelkie zgłoszenia o awariach wodociągowych związanych z niskimi temperaturami dotyczą właśnie zmrożeń wewnętrznej instalacji wodociągowej lub wodomierza.

Dlatego przypominamy, że zabezpieczenie wewnętrznej instalacji wodociągowej i wodomierza przed zmrożeniem jest obowiązkiem Odbiorcy, ponieważ za ich prawidłowy stan techniczny odpowiada osoba, która posiada umowę o zaopatrzenie w wodę zawartą z Bytomskim Przedsiębiorstwem Komunalnym. To właśnie umowa mówi o obowiązkach Odbiorcy względem wewnętrznej instalacji wodociągowej i wodomierza.

Należy dodać, że to Odbiorca ponosi wszelkie koszty naprawy uszkodzonego wodomierza i instalacji wewnętrznej.

Pamiętajmy o zamykaniu okien w pomieszczeniu, w którym znajduje się wodomierz i rury z instalacji wewnętrznej, a w razie potrzeby docieplmy instalację i wodomierz specjalną otuliną, gąbką lub kawałkiem materiału.

Odpowiednie zabezpieczenie wewnętrznej instalacji wodociągowej i wodomierza ochroni je przed skutkami mrozu!

Jeżeli jednak już dojdzie do zmrożenia wewnętrznej instalacji wodociągowej lub wodomierza, prosimy w pierwszej kolejności zawiadomić zarządcę nieruchomości.

WARTO WIEDZIEĆ

Zarządzanie siecią wodociągową, czyli kto i za co odpowiada
•   ciąg główny wodociągu – eksploatuje i o jego właściwy stan techniczny dba Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne. Po stronie BPK leży sprawne dostarczanie wody, usuwanie awarii, przeprowadzanie remontów, dokonywanie napraw i wymiana uszkodzonych lub wyeksploatowanych odcinków sieci. BPK eksploatuje sieci wodociągowe, które są jego własnością.
•    przyłącze wodociągowe
-    do wodomierza głównego przyłącze wodociągowe eksploatuje Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne,
-    wodomierz główny jest własnością BPK. Natomiast zabezpieczenie go przed zmrożeniem i mechanicznym uszkodzeniem leży po stronie Odbiorcy wody. W przypadku zmrożenia wodomierza lub jego mechanicznego uszkodzenia, Odbiorca pokrywa koszty zakupu wodomierza i jego wymiany,
-   granicą podziału własności sieci wodociągowej jest zawór za wodomierzem głównym. Przyłącze wodociągowe za wodomierzem oraz instalację wewnętrzną za zaworem eksploatuje Odbiorca wody. Dba on o właściwy stan techniczny instalacji i we własnym zakresie usuwa wszelkie występujące awarie. Pokrywa także koszty naprawy uszkodzonej instalacji.

Ważne telefony!
Dyspozytor: (32) 39-67-174 lub numer 994
Biuro Obsługi Klienta: (32) 39-67-124, (32) 39-67-125, (32) 39-67-188,           (32) 39-67-190